سنبل عبادت

امام صادق (ع) فرمودند : شفاعت ما به کسی که نمازش را سبک بشمارد نمی رسد. بحارالانوار جلد 82 صفحه 227

سنبل عبادت

امام صادق (ع) فرمودند : شفاعت ما به کسی که نمازش را سبک بشمارد نمی رسد. بحارالانوار جلد 82 صفحه 227

سنبل عبادت

بسم الله الرحمن الرحیم
«اَلّذینَ هُمْ علی صَلَواتِهِمْ یُحافِظون؛ مؤمنان واقعی کسانی هستند که بر نمازهای خود محافظت می کنند.»

امام خمینى‏قدس سره :«دراسلام از نماز، هیچ فریضه‏اى بالاتر نیست... نماز، پشتوانه ملّت است... نماز، یک کارخانه انسان سازى است ... فحشاء و منکر را نماز، از یک امّتى بیرون مى‏کند. مسجدها را خالى نکنید،
نماز، بالاترین ذکرهاست ... این دژهاى محکم را محکم نگهدارید، نگویید که ما انقلاب کردیم حالا هى باید فریاد بزنیم، خیر، نماز بخوانید، از همه فریادها بالاتر است ...
صحیفه نور، ج 12 ص 148 و 149 .)
این وبلاگ با محوریت فرمایشات امام خامنه ای روحی فداه در مورد نماز و ترویج آن دایر شده تا ان شاءالله گامی هرچند کوتاه در فضای مجازی برای به تحقق پیوستن بیانات امام خامنه ای برداشته باشیم.
در این وبلاگ سعی شده با دیدگاهی نو به مطالبی راجع به نماز که مهم هستند و به انها توجه شایسته نشده است بپردازد.
مطالب در موضوعات متفاوت تنظیم شده اند پیگیری موضوعات را در قسمت "طبقه بندی موضوعی" دنبال کنید.
مطالب وبلاگ با توجه به وضعیت جامعه کنونی و شرایط زمانی که اکنون در آن قرار داریم تهیه شده است.
امید داریم با شناخت جایگاه ویژه نماز در رسیدن به تمدن اسلامی زمینه ساز ظهور منجی حضرت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشیم.

بایگانی

رئیس ستاد اقامه نماز گفت: چطور لاابالی‌ها می‌توانند لاابالی‌‌گری خود را به صورت علنی تظاهر کنند، اما حزب‌اللهی باید اقامه نماز و عزای خود را به گوشه‌ای برده و در انزوا برگزار کنند؟ برای برپایی نماز علنی باید جسارت به خرج داد.

به گزارش تسنیم، نشست خبری «طرح جهادی اقامه نماز در سفرهای نوروزی سال 93» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز و نمایندگانی از نهادهایی چون سازمان میراث فرهنگی، استانداری تهران، وزارت کشور، راهنمایی و رانندگی، هلال‌احمر، صداوسیما، وزارت راه و بازرگانی، وزارت آموزش و پرورش و شهرداری تهران امروز دوشنبه 19 اسفندماه برگزار شد. این نشست خبری با طرح شعار «هنگام نماز، توقف کنید نماز بخوانید تا سفرتان مبارک باشه» مسائل مختلفی را مورد بررسی قرار داد.


یک و نیم میلیون‌نفر در ایام نوروز مبلغ نماز خواهند بود


حجت‌الاسلام قرائتی در ابتدای این نشست خبری گفت: کسی که در میان افراد غافل نماز می‌خواند مانند درختی سبز در وسط بیابان است. برای نوروز نیم‌میلیون نفر آماده باش هستند، همچنین 1/5 میلیون نفر در قالب لباس‌های مأموران ناجا، پلیس‌راه، هلال‌احمر و ... در جاده‌ها به تبلیغ نماز می‌پردازند. نماز را باید با هیاهو و سروصدا اقامه کرد. اینکه بگویند در پشت‌بام اذان بگویید یعنی نماز از ابتدا تا انتهایش باید با هیاهو همراه باشد. از نقش خود در اقامه علنی نماز غافل نشوید.

وی ادامه داد: می‌گویند در ایران فوتبالیستها یا بعضی‌هاشون نماز نمی‌خوانند یا در پشت ستون نماز خود را اقامه می‌کنند اما در کشورهای دیگر که ادعای مسلمانی دارند هنرمندان و افراد مشهور کشور به صورت علنی نماز خود را می‌خوانند و در این مورد به جمهوری اسلامی ایران سرکوفت می‌زنند باید نماز در هر پست و مقام و در هر جایگاهی به صورت علنی خوانده شود تا تاثیرات لازم در این زمینه را بگذارد.

رئیس ستاد اقامه نماز در ادامه سخنانش افزود: وقتی در میان سفرهای نوروزی و در حین حرکت مسافران و راننده پیاده شده و به نماز بایستند نوعی احیای انرژی اتفاق می‌افتد و خطراتی مانند تصادف که ناشی از خواب‌آلودگی صورت می‌گیرد کاهش می‌یابد. علامه طباطبایی وقتی برای عملی به خارج از ایران سفر کرده بود در ملاقات با یکی از دکتران معالج گفت: غم از دست رفتن نمازم در هواپیما مرا به شدت غمگین کرده است، برای بازگشت ما به ایران باید فکری کنیم. دکتر معالج که یکی از از پروفوسوران آن کشور بود با شرکت هواپیمایی تماس گرفت و به خاطر میهمان ویژه هواپیما بر توقف در هنگام نماز تاکید کرد.

نماز آرم جمهوری اسلامی است/علنی اقامه کنید

حجت‌الاسلام قرائتی تصریح کرد: برای ایام نوروز باید موارد مختلفی تعبیه شود تا افراد به سوی نماز تمایل داشته باشند. باید در جاده‌ها و محل‌های رفت‌وآمد تابلو بزنیم، قبله را مشخص کنیم، اذان پخش کنیم، بروشورهای تبلیغی توزیع کنیم تا نماز در میان مسافران و مردم جدی گرفته شود. نماز آرم جمهوری اسلامی ایران است. پلیسان راه، هلال‌احمر، شهرداری و ... در همه دنیا مشترک است. امتیاز ما در مقابل تمام کشورهای دیگر اقامه کردن نماز است. امام حسین (ع) در روز عاشورا می‌توانست نماز خود را در خیمه بخواند اما به علنی اقامه کردن آن توجه ویژه‌ای داشت، چطور لاابالی‌ها می‌توانند لاابالی‌‌گری خود را به صورت علنی تظاهر کنند اما حزب‌اللهی باید اقامه نماز و عزای خود را به گوشه‌ای برده و در انزوا برگزار کنند، دیگر به اینکه اقامه نمی‌گویند.

برای اقامه علنی نماز باید جسارت داشت

وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: باید برپایی خیمه‌های نماز در جاده‌ها، نصب تابلوهای مرتبط با نماز، پخش صدای اذان و علنی برگزار کردن آن را طی ایام نوروز مورد توجه قرار دهیم. برای علنی خواندن نماز باید جسارت به خرج داد، اینکه برخی می‌گویند اقامه علنی نوعی ریا است سخن صحیحی نیست برخی عبادتها را فقط باید به صورت علنی بجا آورد. از راه تبلیغ و ترویج باید برای افراد بی‌انگیزه میل و رغبت ایجاد کنیم این باعث تأسف است که 34 سال از انقلاب می‌گذرد و امسال جز اولین اعیادی است که به یاد نماز در نوروز افتاده‌ایم.

وقتی نماز قربانی می‌شود، کسی چیزی نمی‌گوید

رئیس ستاد اقامه نماز بیان کرد: معمولا از 40 روز قبل از عید نوروز بحث پسته و امثال مسائل اقتصادی مطرح می‌شود اما وقتی نماز قربانی می‌شود کسی چیزی نمی‌گوید. امام خمینی (ره) در آخرین ساعات زندگی خود هر وقت هر چند دقیقه یکبار به هوش می‌آمد و از هوش می‌رفت تنها کلمه‌ای که بر زبان می‌آورد نماز بود. گسترش فرهنگ نماز و اقامه آن فقط بر عهده ستاد اقامه نماز نباشد باید بدون نگاه رسمی، اداری، ابلاغی همگی در امر مشارکت داشته باشیم.

مرکز فرهنگی درسهایی از قرآن

نظرات  (۱)

بووووووووووووووووووووووووووم ب ترکوندین با وبتون
اگه دوست داشتین افتخار بدین به منم سری بزنین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی